Wiele osób zmagających się z niedosłuchem rozważa zakup aparatu słuchowego z różnych źródeł przede wszystkim sugerując się ceną. Kupujący aparat słuchowy z gabinetu oferującego sprzedaż przez internet  pozbawieni są prawidłowego dopasowania i opieki serwisowej protetyka słuchu. Tak samo jest w przypadku zakupu używanego aparatu za pośrednictwem  portali sprzedażowych.

Jak wygląda proces doboru aparatu słuchowego i dalsza opieka w gabinetach Strefy Słuchu?

Przed dokonaniem zakupu

Protetyk słuchu na pierwszej wizycie dokona wywiadu oraz obejrzy uszy za pomocą wideootoskopu, aby wykluczyć przeciwwskazania do wykonania dalszych badań. Następnie  wykona pełen pakiet badań, które pozwolą na ocenę głębokości i rodzaju niedosłuchu.

W kolejnym kroku przedstawi rozwiązania właściwe do zastosowania przy danym niedosłuchu.

Kolejnym etapem jest prezentacja i omówienie różnic poszczególnych rozwiązań. Znakomitym narzędziem są aparaty słuchowe w wersjach DEMO dzięki którym Pacjent sam może porównać działanie kilku aparatów różnych producentów. Wypożyczenie aparatu na kilka dni z gabinetu Strefy Słuchu gwarantuje podjęcie właściwej decyzji i wybranie odpowiedniego rozwiązania poprawiającego zrozumienie mowy. Aby aparat słuchowy był prawidłowo dopasowany konieczne jest pobranie odlewu z ucha i zamówienie indywidualnej wkładki usznej.

Istnieje również możliwość przeprowadzenia dodatkowych konsultacji u lekarza laryngologa.

Ponadto Pacjent jest informowany o sposobie skorzystania z różnych refundacji NFZ, WCPR, co może mieć znaczny wpływ na cenę końcową aparatu słuchowego.

Przy odbiorze

Protetyk słuchu dokonuje specjalistycznych  pomiarów już po założeniu aparatu słuchowego, w celu precyzyjnego ustawienia wszystkich parametrów. Są to przede wszystkim badania In-Situ, testy antysprzężeniowe, trening głosowy, oraz bardzo ważny pomiar REM uwzględniający indywidualny kształt kanału słuchowego pacjenta..

Następnie konieczna jest  konfiguracja programów słyszenia i dodatkowych akcesoriów do rozmów telefonicznych lub połączenia  TV jeśli takie zostały wybrane. Instaluje również aplikację na Smartfona dzięki której możliwe jest  sterowanie aparatem słuchowym jeśli Pacjent zdecydował się na tego typu rozwiązanie.
Ostatnim etapem jest nauka obsługi, zakładania, zdejmowania i pielęgnacji. Z doświadczenia protetyków Strefy Słuchu wynika, że Pacjent zazwyczaj potrzebuje dwóch wizyt w ciągu pierwszych miesięcy użytkowania aparatu słuchowego w celu korekty ustawień na podstawie indywidualnych preferencji.

W ciągu 3 lat

Aparat słuchowy jest na gwarancji udzielonej przez producenta przez okres 3 lub 4 lat w zależności od modelu. W tym okresie ewentualna naprawa  aparatu słuchowego objęta jest gwarancją i jest bezpłatna. Przy konieczności przyjęcia aparatu słuchowego do serwisu Pacjent otrzymuje aparat zastępczy.

W ciągu 5 lat

W gabinetach Strefy Słuchu Pacjent jest pod opieką swojego protetyka słuchu przez cały okres używania aparatu słuchowego. W tym czasie świadczymy usługi zapewniające prawidłowe działanie aparatu słuchowego – przeważnie czyszczenie, wymiana filtrów, dźwiękowodów itp. Koszt materiałów eksploatacyjnych to wydatek zazwyczaj kilku złotych.
Okresowo wykonywane są też aktualne badania słuchu po to, aby można było dopasować  aparat do aktualnej charakterystyki niedosłuchu. Gdy niedosłuch się pogłębia protetyk słuchu dostosuje ustawienia aparatów słuchowych tak, aby mogły służyć jak najlepiej. Co ważne – wizyty i konsultacje w tym okresie są bezpłatne.

Osób niedosłyszących na świecie jest coraz więcej. Często występują również szumy uszne lub centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego.

Podsumowując – wybór właściwego gabinetu, wybór odpowiedniego  protetyka słuchu gwarantuje sukces przy profesjonalnym dopasowaniu aparatu słuchowego.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi PROTETYKAMI SŁUCHU na stronie www.strefa.mm-dev.pl